Wednesday, June 30, 2010

På plantefargingskurs, i år som i fjor


Her er vi, alle er spente på hvilken farge Sumak gir. Alle studerer og følger nøye med.


For at man skal kunne jobbe lett og greit må man ha nok tilgang på både kjeler og vann.


Her er alle kjeler igang, stål og aluminium, sink lar seg ikke benytte. På et annet sted var det også en jerngryte på gang med lav.


Etter at fargingen er over er det viktig å kunne skylle godt. Få ut alle fargerester er viktig. Det var en ganske stor jobb på enkelte farger.


Her synes endel av resultatene, gult, rødt og blått. Brunt, pasteller og mere fargesterkt i skjønn forening.
På dette fargekurset farget jeg stort sett bare Mohair ull og litt Merino ull. Nesten ikke noe garn siden jeg trenger farget ull til min spinning.
Jeg tror faktisk at jeg kommer til å bli med neste år også og det kunne ha kommet med flere menn...

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails